datagott > comp.* > comp.sys.mac

pk.one.go.events (13.10.2008, 18:51)
Hi,

Ben in de gelegenheid een unlocked (!) iPhone in Rusland aan te
schaffen, bij een Apple re-seller. Ze worden zelfs iets goedkoper
aangeboden, dan doorgaans 'unlocked' in Nederland.
ik neem aan, dat ik eventueel bij aanschaf deze gewoon icm een KPN
account kan gebruiken, en voortaan alle updates via Itunes kan
benutten.
Klopt deze redenatie?
Grt,
Pk
Mr Mac (13.10.2008, 19:28)
On Mon, 13 Oct 2008 18:51:08 +0200, pk.one.go.events wrote
(in article
<b8b4bec9-8567-48da-9b92-57c7217a49ec>):

> Hi,
> Ben in de gelegenheid een unlocked (!) iPhone in Rusland aan te
> schaffen, bij een Apple re-seller. Ze worden zelfs iets goedkoper
> aangeboden, dan doorgaans 'unlocked' in Nederland.
> ik neem aan, dat ik eventueel bij aanschaf deze gewoon icm een KPN
> account kan gebruiken, en voortaan alle updates via Itunes kan
> benutten.
> Klopt deze redenatie?
> Grt,
> Pk


Uit Rusland? Betaling via Western Union? Ik zou me wel goed bedenken wat de
risico's kunnen zijn.
Arie de Jonge (14.10.2008, 22:02)
Mr Mac schreef:
> On Mon, 13 Oct 2008 18:51:08 +0200, pk.one.go.events wrote
> (in article
> <b8b4bec9-8567-48da-9b92-57c7217a49ec>):
>> Uit Rusland? Betaling via Western Union? Ik zou me wel goed bedenken wat de

> risico's kunnen zijn.

hij heeft het over een apple reseller, ik ga er dan maar vanuit dat hij
( tijdelijk in rusland zit )
Mr Mac (15.10.2008, 00:11)
On Tue, 14 Oct 2008 22:02:39 +0200, Arie de Jonge wrote
(in article <6lkc68Fcj9fvU1>):

> Mr Mac schreef:
> hij heeft het over een apple reseller, ik ga er dan maar vanuit dat hij
> ( tijdelijk in rusland zit )


De woorden "Apple Reseller" hebben weinig waarde althans is geen garantie
voor betrouwbaarheid. Je moet al die oplichtings sites een zien.
Constant Coolsma (15.10.2008, 05:34)
Mr Mac <mrmac> wrote:

<knip>
> De woorden "Apple Reseller" hebben weinig waarde althans is geen garantie
> voor betrouwbaarheid. Je moet al die oplichtings sites een zien.


Daar heb je helemaal gelijk in. Ook in Nederland geeft dat geen garantie
voor kwaliteit en betrouwbaarheid, heb ik helaas gemerkt.
James T. Kirkę (17.10.2008, 09:10)
pk.one.go.events schreef:
> Hi,
> Ben in de gelegenheid een unlocked (!) iPhone in Rusland aan te
> schaffen, bij een Apple re-seller. Ze worden zelfs iets goedkoper
> aangeboden, dan doorgaans 'unlocked' in Nederland.
> ik neem aan, dat ik eventueel bij aanschaf deze gewoon icm een KPN
> account kan gebruiken, en voortaan alle updates via Itunes kan
> benutten.
> Klopt deze redenatie?


Ik zou nooit zaken doen met Russen, vertrouw sowieso niemand in het
Oostblok!
Mr Mac (17.10.2008, 10:17)
On Fri, 17 Oct 2008 09:10:53 +0200, James T. Kirkę wrote
(in article <48f83a7f$1_4>):

> pk.one.go.events schreef:
> Ik zou nooit zaken doen met Russen, vertrouw sowieso niemand in het
> Oostblok!


Nee, de Amerikanen die kun je pas vertrouwen.

Wat was ook alweer de bakermat van de huidige crediet crisis?
Stefan Arentz (17.10.2008, 22:48)
Mr Mac <mrmac> writes:

> On Fri, 17 Oct 2008 09:10:53 +0200, James T. Kirkę wrote
> (in article <48f83a7f_4>):
>> Nee, de Amerikanen die kun je pas vertrouwen.

> Wat was ook alweer de bakermat van de huidige crediet crisis?


Fortis/ING?

S.
Mr Mac (18.10.2008, 00:19)
On Fri, 17 Oct 2008 22:48:10 +0200, Stefan Arentz wrote
(in article <87ljwnosmt.fsf>):

> Mr Mac <mrmac> writes:
>> Fortis/ING?

> S.


Nee, jij gaat dus niet door voor de hoofdprijs.

Oorzaak was dat de Amerikanen in eigen land uitermate dubieuze hypotheken
afsloten (al dan niet aangemoedigd/verplicht door de overheid), die
hypotheken verpakten in mooi cadeaupapier en als pakketjes doorverkochten.
Vervolgens waren veel Europese banken zo stupide om ze te kopen en niet even
te kijken wat ze kochten.

En dat alles onder het motto

"Het zal ons allemaal verdommen als onze bonussen maar worden uitgekeerd.
Apres nous la Deluge en als ze het brood te duur wordt dan eten ze toch
gewoon cake".
JJC Nouws (18.10.2008, 10:01)
Mr Mac schreef:

> Oorzaak was dat de Amerikanen in eigen land uitermate dubieuze hypotheken
> afsloten (al dan niet aangemoedigd/verplicht door de overheid), die
> hypotheken verpakten in mooi cadeaupapier en als pakketjes doorverkochten.
> Vervolgens waren veel Europese banken zo stupide om ze te kopen en niet even
> te kijken wat ze kochten.
> En dat alles onder het motto
> "Het zal ons allemaal verdommen als onze bonussen maar worden uitgekeerd.
> Apres nous la Deluge en als ze het brood te duur wordt dan eten ze toch
> gewoon cake".


Niet 'de Amerikanen', maar 'sommige Amerikaanse bankiers'. De rest is
gebaseerd op hebberigheid en dat is algeheel menselijk, als je nu naar
Nederland kijk.
Heli (19.10.2008, 11:16)
In article <0001HW.C51E169D000856C3B01AD9AF>, Mr
Mac <mrmac> wrote:

> On Fri, 17 Oct 2008 09:10:53 +0200, James T. Kirkę wrote
> (in article <48f83a7f_4>):
>> Nee, de Amerikanen die kun je pas vertrouwen.

> Wat was ook alweer de bakermat van de huidige crediet crisis?


Precies. Ik doe al jaren 'business' met de bekende Russische mp3 site.
Al die jaren, al die keren dat ze eruit gehaald zijn, opnieuw moesten
beginnen op een andere plek, hebben ze mijn tegoed aangehouden en
beschikbaar gemaakt, zonder morren, zonder aansporing. De Russen zijn
meer betrouwbaar dan wie ook. Tenzij je natuurlijk te maken hebt met
een van de 'nieuwe Russen' (het soort dat schreeuwt 'fuck you, God
bless America!'.
Ik heb geen idee of die phones hier ook werken. Wat is een iPhone
trouwens? ;^)
James T. Kirkę (06.11.2008, 19:24)
Stefan Arentz schreef:
> Mr Mac <mrmac> writes:
>> Fortis/ING?


;-) Met Amerikanen kun je prima zaken doen, die weten dat als ze je
belazeren, jij ze kunt "sue-en" Bovendien hebben zij zowat de
klantvriendelijkheid _uitgevonden_! Goede berichten op internet doet
verder verkopen!
Mr Mac (06.11.2008, 20:02)
On Thu, 6 Nov 2008 18:24:28 +0100, James T. Kirkę wrote
(in article <4913284f$1_2>):

> Stefan Arentz schreef:
> ;-) Met Amerikanen kun je prima zaken doen, die weten dat als ze je
> belazeren, jij ze kunt "sue-en" Bovendien hebben zij zowat de
> klantvriendelijkheid _uitgevonden_! Goede berichten op internet doet
> verder verkopen!


Moet je de mensen vertellen die de Lehman Notes hebben gekocht.
JJC Nouws (08.11.2008, 22:03)
James T. Kirkę schreef:

> ;-) Met Amerikanen kun je prima zaken doen, die weten dat als ze je
> belazeren, jij ze kunt "sue-en" Bovendien hebben zij zowat de
> klantvriendelijkheid _uitgevonden_! Goede berichten op internet doet
> verder verkopen!


Dat kan ik beamen. Ik kan Godaddy 24/7 mailen als ik een probleem heb en
ik krijg binnen een uur een reactie. Laatst per ongeluk iets besteld in
de VS en binnen een dag mijn geld terug.

Vandaag kreeg ik geld terug van een bestelling op 9 september bij EMPC
die niet leverbaar was, na tien e-mails en twee telefoontjes. Schande,
daar koop ik nooit meer iets.
Soortgelijke onderwerpen